Learn with Google

Learn with Google

Een paar weken geleden ontving ik een uitnodiging om naar het event Learn with Google te gaan. Het wordt gehouden van 17 oktober tot en met 20 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht.

Nu ben ik op dit moment bezig om te kijken hoe ik meer bezoekers naar onze website kan krijgen en daarvoor maken wij ook gebruik van Adwords. Maar eigenlijk weet ik niet helemaal van de hoed en de rand, zeg maar. En het fijne ervan was dat je ook een optimalisatiegesprek over je eigen account kon afspreken.

Dus die uitnodiging kwam op een mooi moment en ik heb me meteen ingeschreven, al was er nog maar weinig plek, dus dat werd maandagmorgen 17 oktober.

Dus ik vertrok op maandagmorgen 7 uur in de file naar Utrecht, wat raar aan voelde want ik ben altijd op de zaak voor productie op doordeweekse dagen. Ik kwam mooi op het nippertje aan en kon meteen naar de Kick off gaan en hoorde daar dat dit het eerste event was wat Google deed en dat er maar 3000 mensen voor waren uitgenodigd waarvan ik er dus een was. Helemaal snappen waarom ik daarbij zat doe ik dus nog steeds niet want ik hoorde allerlei mensen van media-bedrijven, seo en websitebedrijven om me heen.

Hierna volgde de workshop: Bieden en Conversie en hier werd mij al veel duidelijk en kwamen er ook genoeg tips om te gaan verbeteren.

Daarna kreeg ik mijn optimalisatie-gesprek en dat had veel momenten van oke, dat had ik dus eigenlijk al eerder zo moeten doen…….. een hoop werk aan de (web)winkel dus.
Wat trouwens wel grappig was, de Google medewerker had natuurlijk alle accounts bekeken die hij moest behandelen en die met die korte sportbroekjes was hem het meest bijgebleven….

Daarna nog een workshop over zoekwoorden en ook hier veel aha momenten.

Toen met mn lunchpakketje en het Google plantje als aandenken snel weer naar huis om weer hard aan de slag met de bestellingen te gaan.

Vanavond heb ik alle tips en tricks toegepast op mijn Adwords account en nu gaan we de komende dagen kijken hoe het zich ontwikkeld. Als mijn bezoekersaantal net zo gaat groeien als het Google-plantje, dan komt het vast goed…..

Ik vond het in ieder geval helemaal TOP van Google en voor mij was het zeker voor herhaling vatbaar!!

Plaats een reactie